Stuur één of meerdere tips mee!
Of geef je eigen 'subtiele' advies >>
Technieken voor het voeren van functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken kan je leren. Je kan leren hoe je een gesprek opbouwt, welke fases te onderscheiden zijn, hoe concreet te blijven en hoe je mensen aan moet sturen, zonder ze tegen je in het harnas te jagen.
Praten helpt! Door gesprekken te voeren met medewerkers over wederzijdse verwachtingen, zijn problemen te voorkomen. Geef aan wat jouw rol als leidinggevende zal zijn, welke doelen je wilt bereiken, hoe je te werk gaat. Dan zal duidelijk zijn wat men kan verwachten en zo voorkom je teleurstellingen. Geef ook aan wat jij van je medewerkers verwacht, zodat daar op voortgebouwd kan worden.
Stel je flexibel op! Als je merkt dat jouw plannen anders lopen of de weerstand onder medewerkers hoog is, gooi het dan eens over een andere boeg.
Leer omgaan met stress en reageer het niet af op je medewerkers. Google eens op zenmeditatie...